Föreningens ordningsregler

Ordningsregler
-Meddela  dina grannar i förväg om du planerar en fest som kan riskera att störa dina grannar. Högljudda fester efter kl. 22.00 är inte något som uppskattas av andra boende – om de inte är inbjudna!

-Kontakta styrelsen i god tid innan du planerar att starta en renovering eller ombyggnation av din lägenhet.

-Musik är trevligt att lyssna på om det inte är för hög volym. Tänk på att lågfrekventa ljud tränger igenom väggarna, så sänk basen på ljudanläggningen för att undvika att störa dina grannar.

-Enstaka borrningar i väggarna får endast göras på vardagar före kl 19.00.

- Du får inte röka på balkongen om det stör kringboende.

-Se till att ytterdörrarna både till gatan och gården är stängda och låsta - hela dygnet.

-Tvättstugan får bara utnyttjas mellan 07.00 och 21.00 för att undvika att störa de närmaste grannarna.

-Lås överlåsen i källare och cykelrum när du går därifrån.

Allmänna utrymmen
Till varje lägenhet hör ett källarförråd.
Är något överflödigt och ska kastas är det den boendes ansvar att se till att det kommer till kommunens återvinningscentraler.
I källaren får inte något placeras utanför den boendes förråd.

Fullständiga ordningsregler

Alla medlemmar har fått var sitt exemplar av föreningens ordningsregler, bifogas även här som pdf.
Ordningsregler Brf Harvpinnen 9_20200217.pdf